Kto nie wie dokąd zmierza,
Niech nie dziwi się, jeśli dotrze gdzie indziej…
Mark Twain
Cel szkolenia
Nawet, jeśli w Państwa organizacji nie było do tej pory formalnego systemu oceniania pracowników, to i tak każdy pracownik podlega nieformalnym, często intuicyjnym ocenom przełożonych i podwładnych, współpracowników oraz własnej samoocenie. Opinie, które w ten sposób tworzymy, często są obarczone błędami i zniekształceniami, wynikającymi z naszego subiektywnego postrzegania i braku wiedzy psychologicznej. W związku z tym, chcąc uświadomić Państwu złożoność problemu a przede wszystkim pomóc w zmierzeniu się z sytuacją, w której staniecie Państwo przed koniecznością przekazania swoim Pracownikom własnych spostrzeżeń, obaw i uwag, proponujemy szkolenie doskonalące umiejętność wdrożenia systemu oceniania i prowadzenia rozmów oceniających.
Adresaci
Szkolenie skierowane jest do kierowników wyższego i niższego szczebla.
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia
- Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili opracować i wystandaryzować procedurę oceniania pracowników.
- Dowiedzą się, jak dobierać kryteria oceniania w powiązaniu z celami i misją firmy.
- Zyskają wiedzę i umiejętność konstruktywnego przekazywania informacji zwrotnych, zdobędą informacje, jak uniknąć błędów w procesie oceniania i jak fachowo prowadzić rozmowy oceniające.
- Poznają podstawowe mechanizmy wdrażania systemu ocen okresowych i powiązania go z systemem motywacyjnym.
- Będą mieli okazję przećwiczyć, jak prowadzić efektywną rozmowę oceniającą w oparciu o arkusz oceny.
Program szkolenia
1. Cele i podstawowe zasady systemu ocen okresowych.
- Po co oceniamy pracowników?
- Obawy i kontrowersje?
- Systemy ocen okresowych na świecie.
2. Wdrożenie systemu ocen.
- Jak przekonać pracowników do systemu ocen okresowych?
- Jak odpowiadać na trudne pytania?
- Kampania informacyjna dla oceniających i ocenianych.
3. Metodologia procesu oceniania.
- Kryteria efektywnościowe, behawioralne i osobowościowe.
- Jak właściwie dobrać kryteria do stanowiska?
- Jak konstruować arkusze ocen?
- Przygotowanie wystandaryzowanej procedury oceniania.
- Co zrobić, by uniknąć błędów w procesie oceny?
4. Rozmowy oceniające.
- Jak konstruktywnie udzielać informacji zwrotnych?
- Trudna sztuka pozytywnej krytyki.
- Komunikat ja.
- Co zrobić, by właściwie dobierać argumenty?
- Scenki.
Metody pracy
Szkolenie prowadzone metodą warsztatową, przez doświadczonego trenera i psychologa biznesu. Metody pracy – case study, gry, scenki, dyskusja moderowana, mini wykłady, symulacje.