Efektywna współpraca w zespole, rozwiązywanie sytuacji trudnych i konfliktowych
Celem szkolenia jest trening umiejętności współpracy a także poprawa i zbudowanie atmosfery otwartości i zaufania. Szkolenie ma nauczyć pracowników, jak radzić sobie w sytuacjach trudnych i efektywnie radzić sobie z problemami w relacjach ze współpracownikami.
Adresaci
Szkolenie przeznaczone jest dla tych, którzy na co dzień współpracują z innymi; dla osób, których charakter pracy wymaga stałego nawiązywania kontaktów międzyludzkich.
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia
- Integracja zespołu.
- Pogłębienie relacji.
- Zwiększenie efektywności współpracy.
- Lepsze radzenie sobie z problemami i konfliktami.
- Możliwość wymiany spostrzeżeń i doświadczeń.
- Budowanie atmosfery zaufania i otwartości.
Zakres warsztatu
- Nasz zespół – mocne, słabe strony.
- Cechy efektywnie działających zespołów.
- Co może zagrażać zespołowi?
- Role w grupie – test Meredith Balbina.
- Grupowe podejmowanie decyzji.
- Efekt synergii w pracy zespołu.
- Jak konstruktywnie wyrażać i przyjmować krytykę?
- Cztery stopnie egzekwowania zadań od współpracowników.
- Postawy i zachowania podnoszące motywację w zespole.
- Co mogę zrobić, żeby lepiej współpracować z innymi?
- Rodzaje i źródła powstawania konfliktów.
- Mój styl rozwiązywania w zespole.
- Jak rozpoznać pierwsze oznaki rodzącego się konfliktu i w porę zapobiegać eskalacji konfliktu.
Metody pracy
Szkolenie prowadzone przez doświadczonego trenera i psychologa biznesu metodą warsztatową. Metody pracy – case study, gry, scenki, dyskusja moderowana, mini wykłady.