Szkolenie z zakresu komunikacji i obsługi klienta wewnętrznego
John D. Rockefeller
Cele szkolenia
- Przekazanie wiedzy z zakresu komunikacji w organizacji.
- Poprawa efektywności komunikowania się uczestników.
- Trening zachowań asertywnych.
- Poprawa umiejętności radzenia sobie z konfliktami w obszarze komunikacji.
Adresaci
Szkolenie kierowane jest do pracowników, którzy na co dzień komunikują się z innymi osobami w firmie; dla tych, którzy pracując w grupie, stale utrzymują relacje interpersonalne.
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia
- Uczestnicy dowiedzą się, jak formułować komunikat, by uniknąć niedopowiedzeń i nadinterpretacji.
- Nabędą wiedzę na temat procesu komunikacji w organizacji, komunikacji poziomej i pionowej, jednostronnej i dwustronnej, a także rodzajach sieci komunikacyjnych.
- Poznają własny styl komunikowania i dowiedzą się, co zrobić, by dopasować rodzaj przekazu i styl komunikowania do odbiorcy.
- Dowiedzą się, jak dobierać kanał przekazu w odniesieniu do rodzaju problemu i sytuacji.
- Poznają język mowy ciała i przećwiczą, jak wykorzystać tę wiedzę w praktyce.
- Dowiedzą się, jak radzić sobie z barierami w komunikacji, oporem i polemiką po stronie odbiorcy.
- Będą mieli możliwość przećwiczenia technik radzenia sobie z trudnymi rozmówcami.
- Nauczą się podstawowych zasad prowadzenia efektywnych spotkań.
- Przećwiczą sposoby formułowania komunikatów asertywnych.
- Poznają własne możliwości i ograniczenia a także obszary do rozwoju.
Zakres warsztatu:
1. Komunikowanie się w organizacji – umiejętności podstawowe.
- Cechy skutecznych komunikatów. Jak uniknąć błędów w komunikacji i zmaksymalizować skuteczność komunikacji?
- Otwarcie rozmowy, identyfikacja potrzeb rozmówcy.
- Doskonalenie umiejętności aktywnego słuchania, narzędzia efektywnej komunikacji.
- Bariery i zakłócenia w komunikacji.
- Style w komunikacji – test psychologiczny określający indywidualne preferencje.
- Jak dopasować styl komunikowania do stylu rozmówcy i uczynić swój przekaz bardziej efektywnym?
2. Komunikacja niewerbalna, jako podstawowe źródło informacji dla rozmówcy.
- Jak zadbać o spójność w mowie ciała?
- W jaki sposób odczytywać komunikaty niewerbalne?
- Sposoby rozpoznawania kłamstw i prób przekłamań – jak nie dać się oszukać?
3. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych – jak konstruktywnie przekazywać informacje i radzić sobie z barierami w komunikacji?
- Jak radzić sobie z „trudnymi” rozmówcami, co zrobić by uniknąć zbędnych polemik?
- Gry podejmowane przez rozmówców, jak ich unikać.
- Trening komunikatów asertywnych, obrona własnych granic.
- Etapy egzekwowania ustaleń.
- Jak rozwiązywać problemy i konstruktywnie wychodzić z konfliktów w obszarze danych?
- Reguły psychologiczne wpływające na skuteczność komunikacji.
- Jak tworzyć komunikaty perswazyjne (elementy NLP).
4. Efektywne prowadzenie spotkań i narad.
- Podstawowe zasady komunikowania się w grupie.
- Przekazywanie trudnych informacji, komunikowanie zmiany.
- Budowanie współodpowiedzialności za realizację ustaleń.
- Jak motywować i pobudzać uwagę uczestników spotkania – techniki aktywizujące.
Metody pracy
Szkolenie prowadzone metodą warsztatową, przez doświadczonego trenera i psychologa biznesu. Metody pracy – case study, gry, scenki, dyskusja moderowana, mini wykłady, symulacje.