Program szkolenia „Business managment skills”
Kto chce rządzić ludźmi, nie powinien ich gnać przed sobą, lecz sprawić, by podążali za nim.
Monteskiusz
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest pogłębienie wiedzy, a także nabycie i przećwiczenie umiejętności niezbędnych dla efektywnego zarządzania grupą pracowniczą.
Adresaci
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które na co dzień zarządzają grupą pracowników oraz przyszłych liderów.
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia
- Umiejętność fachowego doboru pracowników do wykonywania określonych zadań.
- Umiejętność przekazywania informacji zwrotnych – zarówno pozytywnych, jak i negatywnych.
- Świadomość własnego stylu kierowania.
- Wiedza na temat zasad motywowania i oceniania pracowników.
- Większa asertywność w relacjach z pracownikami.
- Wiedza z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim.
- Możliwość przedyskutowania swoich doświadczeń, podzielenia się problemami w kierowaniu zespołem i uzyskania pomocy niezbędnej do rozwiązania zaistniałych trudności.
Zakres warsztatu
1. Komunikacja w relacji z pracownikami.
- Jak konstruktywnie przekazywać informacje zwrotne i przełamać opór u pracowników?
- Cechy skutecznych komunikatów. Jak uniknąć błędów w komunikacji i zmaksymalizować skuteczność komunikacji?
- Style w komunikacji – test psychologiczny i omówienie wyników.
- Znaczenie mowy ciała. Komunikacja niewerbalna, jako podstawowe źródło informacji dla rozmówcy; jak zadbać o spójność i wiarygodność przekazu?
- Jak tworzyć komunikaty perswazyjne – triki i techniki wywierania wpływu.
2. Efektywny manager.
- Omówienie roli kierownika w zespole, czyli co decyduje o skutecznym przywództwie. Lider w teorii ról grupowych w ujęciu Balbina.
- Funkcje managerskie – case study „Zapracowana księgowa” pozwalające przeanalizować funkcje kierownika.
- Określenie indywidualnego stylu kierowania – test psychologiczny i analiza wyników.
- Wizerunek managera.
3. Budowanie zespołu.
- Zasady funkcjonowania zespołu, psychologia zespołu pracowniczego.
- Jak właściwie dobierać ludzi do zespołu i zadań?
- Budowanie atmosfery otwartości i zaufania.
- Jak radzić sobie z konfliktem w grupie?
4. Delegowanie uprawnień i kompetencji.
- Jak właściwie delegować zadania?
- O czym pamiętać wdrażając nowego pracownika?
- Asertywność w relacjach z podwładnymi, czyli co zrobić by przekonać a nie zmusić pracownika do wykonania zadania.
- Jak przygotować pracownika do wykonania powierzonych mu zadań?
- Case study – omówienie popełnionych błędów, wypracowanie skutecznych i praktycznych rozwiązań.
5. Motywowanie pracowników w sytuacji zmiany.
- Źródła i rodzaje motywacji, piramida potrzeb w motywacji.
- Motywacja finansowa i pozafinansowa (środki identyfikacji i perswazji).
- Podstawowe prawa motywacji.
- Motywowanie w sytuacji kryzysu.
- Jak przekonać ludzi do zmiany i obudzić w nich motywację do pracy?
- Czego oczekują od managera pracownicy w sytuacji kryzysu?
- Jak radzić sobie z negatywnymi zachowaniami pracowników?
- Prezentacja najnowszych wyników badań w obszarze efektów kryzysu i ich wpływu na postawy pracowników.
- Jak komunikować trudne decyzje?
Metody pracy
Szkolenie prowadzone metodą warsztatową, przez doświadczonego trenera i psychologa biznesu. Metody pracy – case study, gry symulacyjne, scenki, dyskusja moderowana, mini wykłady.